Szerződések utazási szolgáltatásokra és ajánlott biztosítások - A legjellemzőbb jogviták - Beszélgetés a PKKB bírájával


A jó idő beköszöntével sokan indulnak nyaralni, azonban ilyenkor nem várt meglepetések és tetemes többletkiadások is felmerülhetnek. Az utazási szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekről, az ajánlott biztosításokról és az e téren legjellemzőbb jogvitákról kérdeztük dr. Horváth Ildikót, a Pesti Központi Kerületi Bíróság bíráját.

A tapasztalat szerint melyek azok a legjellemzőbb utazást érintő jogviták, mellyel a felek bírósághoz fordulnak?

Minden negyedik ügy egyezséggel zárult

BÉKÉLTETŐ TESTÜLET      Az építőipari panaszok száma emelkedett        

Az elmúlt évben az előzőhöz képest megduplázódott azoknak az ügyeknek a száma, amelyeknél a felek egyezségre jutottak. A kamara mellett működő Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testülethez beérkezett ügyek közel 70 %-át érdemi döntések meghozatalával sikerült lezárni – fogalmazott dr. Horváth Zsuzsanna elnök, a testület 2017. évi szakmai beszámolójának a megvitatása során.

A konkrét számadatokról a testület elnökhelyettesét, Karádi Jánost kérdeztük.

Nem kímélik a termékbemutatós cégek a nyugdíjasokat - A jogszabályok szigorodtak, de még mindig kijátszhatóak!



A jogalkotó hiába próbálja visszaszorítani a termékbemutatós cégeket a jogszabályok módosításával, szigorításával, sajnos még mindig hihetetlen vásárlásokra veszik rá az idős embereket. „Természetesen” továbbra is a közérzet/egészségjavító készülékek viszik a pálmát, melyekből egyre többféle termék létezik a piacon többszázezer forintos vételáron.

Milyen esetben élhetünk termékszavatossággal?

 A termékszavatosság intézményét az új Polgári Törvénykönyv vezette be, és új igényérvényesítési lehetőséget biztosít a fogyasztóknak hibás teljesítés esetére. A termékszavatossági kötelezettség alapján, a termék hibája esetén nem csupán a terméket eladó tartozik szavatossággal a fogyasztó felé, hanem a termék gyártója is. Milyen esetekben tartozik a gyártó termékszavatossággal? Hogyan érvényesíthető a termékszavatosság?

Kötbér jár a fogyasztónak, ha az áramszámla nem érthető és követhető

 A Kúria döntést hozott a fogyasztók védelmében!

Nem csak az a közüzemi szolgáltatók kötelessége, hogy havonta számlákat bocsássanak ki, hanem a számláknak, fizetési emlékeztetőknek, fizetési felszólításoknak érthetőnek és követhetőnek is kell lennie. Amennyiben nem ez történik, akkor a fogyasztó jogosan kérhet kötbért az áramszolgáltatótól. - A Kúria ítéletet hozott a fogyasztói jogok védelmében!