Szorosabb hatósági együttműködéssel szoríthatók vissza a szabálytalan árubemutatók

Szorosabb hatósági együttműködéssel szoríthatók vissza a szabálytalan árubemutatók, a kormány a rendőrség és az adóhatóság mellett a békéltető testületek munkájára is számít a visszaélések megszüntetése érdekében - mondta Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára sajtótájékoztatón.

Tisztességtelen általános szerződési feltételek

A Fővárosi Törvényszék ítéletében helyt adott a Fogyasztóvédők Országos Egyesülete keresetének, és kimondta, hogy valamennyi szerződő félre kiterjedő hatállyal érvénytelenek a Kővári Forrás Kft. által használt tisztességtelen általános szerződési feltételek. A szerződési feltételek alkalmazásának abbahagyására kötelezte, és eltiltotta a jövőben ezek kitételek alkalmazásától a vállalkozást. Ezen kívül saját költségén közlemény közzétételéről is gondoskodnia kell egy országos napilapban.
Mi szerepelt a szerződésekben?

Fogyasztói reklamációk - lábbelik

A Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület szervezésében a fogyasztóvédelmi hatóság, vállalkozások képviselői, valamint a békéltető testületi tagok közösen hallgatták meg Hoffer Ferenc igazságügyi szakértő „Lábbeli fogyasztói reklamációk a szakértő szemszögéből” című előadását. Ezt követően jelenlévők és a szakértő jó hangulatú konzultáció keretében vitatta meg a lábbelik fogyasztói reklamációjával összefüggő problémákat és tapasztalatokat.

Megalakult a Kecskeméti Fogyasztóvédelmi Egyesület



A civil fogyasztóvédők egy csoportja létre hozta a Kecskeméti Fogyasztóvédelmi Egyesületet. Egyesületünk közhasznú tevékenységet folytató, pártoktól független társadalmi szervezet. Célja elsősorban a fogyasztói jogok érvényesítésének elősegítése, továbbá a fogyasztók tájékoztatása, a tudatos fogyasztóvá nevelés, valamint feltárni, képviselni, védeni a fogyasztói érdekeket. Céljaink között szerepel a vállalkozások fogyasztóvédelmi ismereteinek bővítése is.


Célkitűzéseink megvalósításának érdekében szoros együttműködésre törekszünk a fogyasztói érdekek képviseletében érintett más hazai szervezetekkel, minden állami, társadalmi és gazdálkodó szervezettel, más egyesülettel és szövetséggel, amelyek segítik az Egyesületünk eredményes működését. A tudatos fogyasztóvá nevelés érdekében oktatást, képzést szervezünk és végzünk. Szeretnénk elérni, hogy a fogyasztók már a vásárlás, szolgáltatás igénybevétele előtt legyenek tisztában az őket megillető jogokkal, és így egyenlő partnerei tudjanak lenni a vállalkozásoknak. Egyesületünk több tagja a Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testületben, személyes részvételével közreműködik az alternatív vitarendezési eljárásokban.

Az Egyesület tagjai heti rendszerességgel személyes, tanácsadási feladatokat is ellátnak. A tanácsadás során rávilágítanak többek között arra, hogy a fogyasztók panaszaik rendezése tekintetében a leghatékonyabb megoldással élhessenek, ellátják  őket azokkal az információkkal, amelyek birtokában magabiztosan tudják igényeiket érvényesíteni úgy az egyes szolgáltatások igénybevétele, mint a vásárlásaik során.

A tanácsadás helye:  Bács Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara földszinti irodahelyiségében (Kecskemét, Árpád krt. 4).  Tanácsadási időpont:    minden héten, szerdai napokon 9-12 óráig.

Kúriai döntés a 3 napon belül érvényesített csere ügyében!

Gyakorta előfordul, hogy a megvásárolt termék a rendeltetésszerű használat ellenére meghibásodik, vagy már az első használatba vételkor egyáltalán nem működik. A fogyasztóvédelmi hatóság tapasztalatai alapján mind a fogyasztók, mind a kereskedelmi tevékenységet folytató vállalkozásoknak egyaránt nehézséget jelent a szavatossági és jótállási igények megfelelő intézése, érvényre juttatása.